Achizitiile au inceput sa devina un domeniu foarte important si care trezeste interesul din ce in ce mai tare organizatiilor din tara noastra. Datorita atentiei care i s-a dat au aparut si in acest domeniu fel de fel de teorii si concepte despre modul in care trebuie sa se desfasoare o achizitie de succes. Ce mi se pare interesant in acest domeniu sunt strategiile care se aplica in cadrul achizitiilor, motiv pentru care in cele ce urmeaza o sa vorbesc despre o strategie foarte uzuala din cadrul domeniului achizitiilor.
In sistemul productiei „juste” fixarea pretului nu se face in baza costurilor furnizorilor, ci pe baza preturilor de piata. Altfel spus, plecand de la un pret de vanzare tinta, clientul cauta impreuna cu furnizorii sai de prim rang cea mai buna maniera de a atinge acel pret, care sa-i permita acestuia din urma obtinerea unei anumite marje. Impreuna ei aplica metoda „Kaizen”: ei descompun costurile fiecarei etape si izoleaza sursele de economie. Daca aceste economii sunt rezultatul unei actiuni conjugate între client si furnizor, castigurile sunt impartite. Daca economiile se obtin numai ca urmare a actiunilor furnizorului, atunci drepturile ii revin in totalitate.
Vezi mai multe pe hrp.
Top 3 postări
-
Asa cum ziceam ieri pe facebook , n-am avut parte de o calatorie prea placuta. De cele mai multe ori, nu tin musai sa stau jos in autob...
-
De vreo jumatate de an am vazut la tv si mai apoi am tot cautat pe internet diverse informatii cu privire la o planta speciala. De fapt e vo...
-
Cu toate ca nu aveam neaparat o problema grava de sanatate, am mers la Topkineto si am facut zilele trecute 3 sedinte de kinetoterapie. Ast...
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu