Top 3 postări

miercuri, 4 decembrie 2013

Strategii, achizitii, castig

Achizitiile au inceput sa devina un domeniu foarte important si care trezeste interesul din ce in ce mai tare organizatiilor din tara noastra. Datorita atentiei care i s-a dat au aparut si in acest domeniu fel de fel de teorii si concepte despre modul in care trebuie sa se desfasoare o achizitie de succes. Ce mi se pare interesant in acest domeniu sunt strategiile care se aplica in cadrul achizitiilor, motiv pentru care in cele ce urmeaza o sa vorbesc despre o strategie foarte uzuala din cadrul domeniului achizitiilor.

In sistemul productiei „juste” fixarea pretului nu se face in baza costurilor furnizorilor, ci pe baza preturilor de piata. Altfel spus, plecand de la un pret de vanzare tinta, clientul cauta impreuna cu furnizorii sai de prim rang cea mai buna maniera de a atinge acel pret, care sa-i permita acestuia din urma obtinerea unei anumite marje. Impreuna ei aplica metoda „Kaizen”: ei descompun costurile fiecarei etape si izoleaza sursele de economie. Daca aceste economii sunt rezultatul unei actiuni conjugate între client si furnizor, castigurile sunt impartite. Daca economiile se obtin numai ca urmare a actiunilor furnizorului, atunci drepturile ii revin in totalitate.

Vezi mai multe pe hrp.

Niciun comentariu: